Her çocuk özeldir ve gelişimleri birbirinden farklıdır. Her çocuğun olgunlaşma süreci aynı anda olmaz. Çocuk okuma yazmaya hazır olmadığında, öğrenme güçlükleriyle karşılaşabilir, okula yönelik olumsuz tutumlar geliştirebilir. Çocuğun bu güçlüklerle karşılaşmaması için okuma yazma öğretiminin gerektirdiği ön bilgi ve becerileri yeterli düzeyde kazanması önemlidir. Çocuğun her yönden bir bütün olarak okula ve hayata uyum sağlayabilmesi için ilkokula geçiş sürecinde çocuğun iyi tanınması ve doğru zamanda okula başlaması hayati önem arz etmektedir (Kutluca ve Canbulat, 2013).
Proje kapsamındaki okullarda bulunan okul öncesi öğretmenlerinin, ilkokula hazır olup olmadığı noktasında tereddütte kaldığı 5 yaş grubundaki çocuklara velisinin onayıyla ilgili ölçme envanteri uygulanacak ve sonuçları okul ve aileyle paylaşılacaktır. Bu projede yer alan açıklamalar doğrultusunda onay tarihinde yürürlüğe girecek olup, proje ve kapsamı uygulama faaliyetleri 11 Mayıs - 26 Mayıs 2023 tarihlerinde yapılacaktır.
Okul müdürlükleri ailelerden uygulamaya dair imzalı izin belgesi alarak bu belgeleri saklamakla DYS üzerinden göndermekle yükümlüdür.
İlkokul birinci sınıfa geçiş noktasında yeterli olgunluğa erişip erişmediği noktasında tereddüt yaşadığınız öğrencileri bu forma işlemeniz beklenmektedir (Eğer birden fazla bu şekilde tereddüt yaşadığınız öğrenci var ise her öğrenci için ayrı/tekrardan form doldurulacaktır).
Öğrencinize verilen randevu sonucunda öğrenciye Iğdır Rehberlik ve Araştırma Merkezi'nde uzman psikolojik danışmanlar tarafından Metropolitan Okul Olgunluğu Testi uygulanacak ve sonucu ailelere rapor şeklinde sunulacaktır.
Öğrenciler Rehberlik ve Araştırma Merkezi'ne velisi/vasisi ile gelmek zorundadır.