2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI REHBERLİK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ARAŞTIRMA RAPORU

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI REHBERLİK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ARAŞTIRMA RAPORU

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI REHBERLİK HİZMETLERİ BÖLÜMÜ ARAŞTIRMA RAPORUMUZU HAZIRLADIK..

 

22.04.2025 14

Özet

 

Bu araştırma, lise öğrencilerinin şiddet eğilimleri ile psikolojik sağlamlık düzeyleri arasındaki ilişkiyi ve bu değişkenlerin cinsiyet, okul türü ile anne-baba birliktelik durumuna göre farklılaşıp farklılaşmadığını incelemektedir. Araştırma, 2024–2025 eğitim-öğretim yılında Iğdır il merkezinde öğrenim gören 310 dokuzuncu sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Veriler, Şiddet Eğilim Ölçeği ve Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Analizler sonucunda, erkek öğrencilerin şiddet eğilimlerinin kız öğrencilere göre anlamlı düzeyde yüksek olduğu, ancak cinsiyete göre psikolojik sağlamlıkta anlamlı bir fark olmadığı tespit edilmiştir. Okul türü açısından ise İmam Hatip ve Meslek Lisesi öğrencilerinin şiddet eğilimleri daha yüksek, Anadolu Lisesi öğrencilerinin ise psikolojik sağlamlık düzeyleri daha yüksektir. Anne-baba birliktelik durumuna göre anlamlı fark bulunmamıştır. Psikolojik sağlamlık ile şiddet eğilimi arasındaanlamlı bir ilişki veya yordayıcılık bulunamamıştır. Sonuçlar, şiddet eğiliminin çok boyutlu bir olgu olduğunu ve psikolojik sağlamlığın tek başına belirleyici olmadığını göstermektedir.

 

Anahtar Kelimeler: Şiddet eğilimi, psikolojik sağlamlık, ergenlik, lise öğrencileri, demografik

değişkenler

 Raporumuzu aşağıdaki linkten inceleyebilirsiniz.

meb_iys_dosyalar/76/01/290977/dosyalar/2025_04/22105718_arastirmaraporu2025.pdf1.pdf